המודל המשפחתי- בעיות התנהגות, הפרעות קשב, הפרעות אכילה, משברים (גירושין, טראומה וכיוצ"ב)
הקדמה- בשנים האחרונות, אנו עדים לעלייה באבחון הפרעות קשב (15%), לצד בעיות התנהגות מורכבות אצל ילדים. מחקרים עדכניים מציגים כי למעלה מ 70% מהילדים סובלים במקביל להפרעת הקשב לבעיה רגשית נוספת (תחלואה כפולה) והיא לרוב אינה מאובחנת. זאת ועוד, לעיתים הפרעת הקשב הנה משנית להפרעות רגשיות אלו. למעלה מ- 50% מהילדים נמצאו כי סובלים מבעיות התנהגות קשות (CONDUCT, ODD) וכרבע מהילדים סובלים מחרדה, או דיכאון. עוד נמצא כי הפרעת הקשב יכולה להתפתח אף במצבי לחץ, מעברים, שינויים וקונפליקטים במשפחה ובמערכת החינוכית והחברתית. על כן מומלץ טיפול בסביבה ובמשפחה עצמה לצמצום בעיות מורכבות אלו. בקשות למאמרים ומחקרים בנושא ניתן להפנות ל: amirshe2@hotmail.com
המודל המשפחתי CBT- מודל טיפולי ייחודי זה פותח ע"י שפר אמיר ומתבסס על מחקרים וניסיון רב שנים בטיפול בילדים וליווי המשפחות בתהליך.
למי מתאימה גישת טיפול זו:
בעיות התנהגות קשות
הפרעת קשב וריכוז
הפרעות אכילה
משברים וטראומות
הנחות המוצא לטיפול זה:
ההורים הם בעלי הידע הרב לגבי ילדם וכיצד נכון לעבוד ולסייע לו
אין ילדים בעיתיים יש ילדים במצוקה שזקוקים להכוונת הוריהם
בבסיס התפיסה:
כל מה שהמטפל יודע ההורים לומדים ומיישמים מול הילד ומול המשפחה כולה - כך השינוי נשמר לאורך זמן והתא המשפחתי מתחזק
שעה בשבוע עם מטפל אינה שווה לעשרות השעות של ההורים עם הילד
עקב עבודת ההורים במשך כל השבוע חל שינוי מהיר בהתנהגות ילדם
תהליך הטיפול המשפחתי הממוקד:
עיקרון ההתנהגות- ההתנהגות החיצונית של הילד, מלמדת על קושי פנימי. תגובה לאותו קושי מצמצמת ההתנהגות ומחזירה לתפקוד תקין
עיקרון הסמכות- סמכות הורית, אשר תואמת אצל שני ההורים, ובאה לידי ביטויי באופן רציף וקבוע, תוביל לשינוי בהתנהגות הילד, תוך זמן קצר
עיקרון הרצף- תיאום עבודה מערכתית בין הורים למערכת החינוכית ובין הילד, מייצרת שינוי משמעותי אצל הילד הן במשפחה והן במסגרת החינוכית
הרצאות, סדנאות והדרכות לצוותים בכל הארץ
שלוחות המכון - חיפה, קריות, נהריה, יוקנעם ומרכז
טלפון ליצירת קשר : 0545-742352
דואר אלקטרוני: amir@shefercbt.co.il